Facts about Nature in Some Textbooks for Subject Nature and Society for Fourth Grade of Elementary School in Republic of Serbia
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Bjartveit, Carolyn, E. Lisa Panayotidis (2017), ˝Transforming Early Childhood Educators’ Conceptions of “Dark Play” and Popular Culture˝, Contemporary Issues in Early Childhood, 18(2), 114-126.
Blagdanić, Sanja, Zorica Kovačević, Slavica Jović (2021), Priroda i društvo – udžbenik za četvrti razred škole, Bigz školstvo, Beograd
Bojović, Žana, Marina Ilić (2016), ˝Funkcija udžbenika i kvalitet znanja˝, u: Miroslava Ristić, Ana Vujović (ur.), Zbornik radova sa Međunarodnog nau- čnog skupa „Didaktičko-metodički pristupi i strategije – podrška učenju i raz- voju dece“, Učiteljski fakultet, Beograd, 83–93.
Čanović, Svetozar (1982), ˝Savremeni udžbenik u funkciji osposobljavanja za samostalan rad i samoučenje u nastavi˝, u: N. Lukić (ur.), Udžbenik kao predmet naučnih istraživnja, Zavod da udžbenike i nastavna sredstva, Beograd, 370-380.
Gavrić, Zoran, Danijala Pavlović (2021), Priroda i društvo - udžbenik za četvrti razred osnovne škole (1. i 2. deo), Klett, Beograd
Havelka, Nenad (2001), ˝Udžbenik i različite koncepcije obrazovanja i nas- tave˝, u: Biljana Trebješanin, Dušanka Lazarević (ur.), Savremeni osno- vnoškolski udžbenik – teorijsko-metodološke osnove, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd, 31-58.
Ivić, Ivan, Ana Pešikan, Slobodanka Antić (2013), Textbook Quality. A Guide to Textbook Standards, Book Series: Eckert. Expertise, Volume 2, V&R Unipress, Göttingen
Ivić, Ivan, Ana Pešikan, Slobodanka Antić (2012), Vodič za dobar udžbenik: Opšti standardi kvaliteta udžbenika, Klett, Beograd
Ivić, Ivan, Ana Pešikan, Slobodanka Antić (2008), Vodič za dobar udžbenik, Platoneum, Novi Sad
Kandić, Aleksandar, Gordana Subakov Simić, Željko Vasić, Ivan Matejić, Ivana Petrović (2020), Priroda i društvo 4 – udžbenik za četvrti razred osnovne škole, Novi logos, Beograd
Kocić, Ljubomir, Biljana Trebješanin (2001), ˝Osnovnoškolski udžbenik kao predmet razmatranja˝, u: Biljana Trebješanin, Dušanka Lazarević (ur.), Savremeni osnovnoškolski udžbenik – teorijsko-metodološke osnove, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd, 15-18.
Kolarić, Ivan (2017), Logika, Romanov, Banjaluka
Kulić, Radivoje, Miomir Despotović (2010), Uvod u andragogiju, Svet knjige, Beograd
Laketa, Novak (1993), Vrednosti savremenog udžbenika, Učiteljski fakultet, Beograd
Lazarević, Dušanka (1999), Od spontanih ka naučnim pojmovima: Razvoj naučnih pojmova kroz nastavu i školsko učenje, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd
Matejević, Marina (2000), ˝Analiza udžbenika prirode i društva sa aspekta opterećenosti učenika˝, Učitelj, br. 67–68, 233–241.
Mijanović, Nikola (1999), ˝Teorijsko-metodološki aspekti proučavanja savremenog udžbenika˝, u: Novak Laketa, Aleksa Brković (ur.), Vrednosti savremenog udžbenika III, Učiteljski fakultet, Užice, 137-150.
Mikanović, Brane (2016), ˝Pedagoške funkcije savremenog udžbenika˝. u: Ana Pešikan, Daliborka Purić (ur.), Nastava i učenje – udžbenik u funkciji nas- tave i učenja, Učiteljski fakultet, Užice, 479-488.
Milenović, Živorad (2017), ˝Konstruktivistički pristup nastavi prirode i dru- štva˝, u: Snežana Marinković (ur.), Tematski zbornik radova: Kulturno potporna sredstva u funkciji nastave i učenja s naučnog skupa s međunarodnim učešćem, održanog u Užicu, 3. 11. 2017., Univerzitet u Kragujevcu, Učiteljski fakultet u Užicu, 223-230.
Mitić, Vojislav (1982), Psihološka analiza udžbenika, Prosvetni pregled, Beograd
Otsuka, Kaoru, Tim Jay (2017), ˝Understanding and Supporting Block Play: Video Observation Research on Preschoolers’ Block Play to Identify Features Associated with the Development of Abstract Thinking˝, Early Child Development and Care, 187(5-6), 990-1003.
Pavlović, Zoran (2006), ˝Pojmovno mišljenje neobrazovanih odraslih˝, Psihologija, 39(4), 475-489.
Pijanović, Petar (ur.) (2014), Leksikon obrazovnih termina, Učiteljski fakultet, Beograd
Plut, Dijana (2003), Udžbenik kao kulturno-potporni sistem, Institut za psihologiju - Filozofski fakultet, Beograd
Plut, Dijana (2000), Pedagoško-psihološke pretpostavke za jednu teoriju udžbenika, Filozofksi fakultet, Beograd
Popović, Ilija (1982), ˝Samoobrazovna funkcija udžbenika geografije na relaciji udžbenik – učenik – nastavnik˝, u: N. Lukić (ur.), Udžbenik kao predmet naučnih istraživnja, Zavod da udžbenike i nastavna sredstva, Beograd, 161-175.
Potkonjak, Nikola (ur.) (1996), Pedagoški leksikon, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd
Savasci-Acikalin, Funda (2021), ˝How Middle School Students Represent Phase Change and Interpret Textbook Representations: A Comparison of Student and Textbook Representations˝, Research in Science Education, 51(6), 1651-1685.
Šešić, Bogdan (1982), Osnovi metodologije društvenih nauka, Naučna knjiga, Beograd
Schmidt, Wilfred H. O. (1992), Razvoj deteta: biološki, kulturološki i vaspitni okvir proučavanja. Piccadilly Books Co., Beograd
Teodosić, Radovan (ur.) (1967), Enciklopedijski rječnik pedagogije, Matica Hrvatska, Zagreb
Trebješanin, B. i Lazarević, D. (2001). Savremeni osnovnoškolski udžbenik – teorijsko-metodološke osnove. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
Vasilijević, Danijela (2004), Formiranje pojmova o prirodi, Učiteljski fakultet, Užice
Виготски, ЛaB (1996), Сабрана дела, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд
Zujev, Dmitrij Dmitrijevič (1988), Školski udžbenik, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd
DOI: https://doi.org/10.51558/2490-3647.2022.7.3.273
Refbacks
- There are currently no refbacks.
ISSN: 2490-3604 (print) ● ISSN: 2490-3647 (online)
Društvene i humanističke studije - DHS is under the Creative Commons licence.