Analysis of the Possibilities of the Initial Teachers Education Programs for The Development of Inclusive Competencies
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Booth, Tony, Mel Ainscow (2002), Index for inclusion: developing learning and participation in schools, Centre for Studies on Inclusive Education, Bristol
Bouillet, Dajana (2010), Izazovi integriranog odgoja i obrazovanja, Školska knjiga, Zagreb
Blažević, Ines (2016), ˝Suvremeni kurikul i kompetencijski profil učitelja˝, Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, br. 6-7, 189-210.
Cerić, Haris (2018), ˝Inkluzivno obrazovanje u Bosni i Hercegovini: utopija ili put do humanijeg društva?˝ Muallim, 19(73), 23-26.
Domović, Vlatka, Vlasta Vidović Vizek, Dajana Bouillet (2016), ˝Student teachers’ beliefs about the teacher’s role in inclusive education˝, European Journal of Special Needs Education, 32(2), 175-190.
Đorđević, Srboljub, Lucija Đorđević (2014), ˝Teorija i praksa inkluzivnog obrazovanja˝, Godišnjak Učiteljskog fakulteta u Vranju, 5, 115-125.
Elaborat o društveno-ekonomskoj opravdanosti inoviranja nastavnog plana i programa prvog ciklusa studija, Odsjek Razredna nastava (2015), Filozofski fakultet u Zenici
Feden, Preston D., Dženana Husremović, Larisa Kasumagić-Kafedžić, F. Joseph Merlino, Michele Oswald, Ivana Zečević (2018), Standard kvalifikacije za pedagoško-psihološko-didaktičko-metodičko obrazovanje nastavnika na univerzitetima u BiH. Save the Children International, Sarajevo
Hebib, Emina, Radovan Antonijević, Marija Ratković (2019), ˝Odlike i pretpostavke razvoja školske inkluzivne prakse˝, Nastava i vaspitanje, 68(3), 315-329.
Inovirani Nastavni plan i program odsjeka Razredna nastava (2015), Nastavnički fakultet Univerziteta “Džemal Bijedić”, Mostar
Jurčić, Marko (2014), ˝Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije˝, Pedagogijska istraživanja, 11(1), 77-93.
Kafedžić, Lejla (2015), ˝Stručno usavršavanje nastavnika za odgojno-obrazovni rad u inkluzivnim odjeljenjima˝, u: Publikacija stručnih radova i izlaganja sa stručnog simpozijuma: Unapređenje obrazovnog sistema u oblasti primjene inkluzivnih principa podučavanja, Save the Children, Sarajevo, 9-21.
Kovač-Cerović, Tinde i sar. (2004), Kvalitetno obrazovanje za sve. Izazovi reforme obrazovanja u Srbiji, Ministarstvo prosvete i sporta Republike Srbije - Sektor za razvoj obrazovanja i međunarodnu prosvetnu saradnju - Odeljenje za strateški razvoj obrazovanja, Beograd
Ketenoğlu Kayabaşı, Z. Esra (2020), ˝Teachers’ Opinions on Inclusive Education˝, International Journal of Psychology and Educational Studies, 7(4), 27-36.
Knežević-Florić, Olivera, Stefan Ninković, Nataša Tančić (2018), ˝Inkluzivno obrazovanje iz perspektive nastavnika – uloge, kompetencije i barijere˝, Nastava i vaspitanje, 67(1), 7-22.
Lončarić, Darko, Petra Pejić Papak (2009), ˝Profiliranje učiteljskih kompetencija˝, Odgojne znanosti, 11(2), 479-497.
Macura Milovanović, Sunčica, Ibolya Gera, Mirjana Kovačević (2011) ˝Priprema budućih učitelja za inkluzivno obrazovanje u Srbiji: trenutno stanje i potrebe˝, Zbornik Instituta za pedagoška istraživanja, 43(6), 208-222.
Martan, Valentina (2018), ˝Pregled istraživanja inkluzivnog odgoja i obrazovanja iz perspektive učitelja i studenata˝, Školski vjesnik, 67(2), 265-285.
McCrimmon, Adam W. (2015), ˝Inclusive Education in Canada: Issues in Teacher Preparation˝, Intervention in School and Clinic, 50 (4), 234-237.
Muratović, Lejla, Amer Ćaro (2020), ˝Kompetencije učitelja iz perspektive studenata razredne nastave˝ SaZnanje, 2, 380-395.
Okvirni zakon o osnovnom i srednjem obrazovanju u Bosni i Hercegovini (2003), „Službeni glasnik BiH“, br. 18/03, Sarajevo
Ratković, Marija, Emina Hebib, Zorica Šaljić (2017), ˝Inkluzija u obrazovanju kao cilj i sadržaj reformi savremenih školskih sistema˝, Nastava i vaspitanje, 66(3), 437-450.
Ratković, Marija, Emina Hebib (2018), ˝Inkluzivno obrazovanje kao okvir za promene u radu nastavnika˝, Inovacije u nastavi – časopis za savremenu nastavu, 31(3), 20-36.
Savić, Marinko, T. Bošković (2014), Podrška inkluziji, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Istočno Sarajevo
Sánchez, Pilar Arnaiz, Remedios de Haro Rodríguez, Rosa María Maldonado Martínez (2019), ˝Barriers to Student Learning and Participation in an Inclusive School as Perceived by Future Education Professionals˝, Journal of New Approaches in Educational Research, 8(1),18-24.
Spasenović, Vera, Nataša Matović (2015), ˝Pripremljenost nastavnika razredne i predmetne nastave za rad s djecom sa smetnjama u razvoju˝, Nastava i vaspitanje, 64(2), 207-222.
Slanda, Dena D., Mary E. Little (2020), ˝Enhancing Teacher Preparation for Inclusive Programming˝, SRATE Journal, 29 (2), 1-8. http://www.srate.org/ journal.html (datum 9. 1. 2021.)
Smjernice za inkluzivni odgoj i obrazovanje (2020), Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje. Vijeće ministara Bosne i Hercegovine. https://aposo.gov.ba/sadrzaj/uploads/Smjernice-inkluzija.pdf
Studijski program prvog ciklusa studija Razredna nastava s primjenom od akademske 2014/2015. godine (2014) Filozofski fakultet u Tuzli
Šimek, Lucija, Jasminka Ledić, Tamara Martinac Dorčić (2020), ˝Kompetencije pedagoga za inkluzivnu praksu˝, Napredak, 161(3-4), 291-314
Velkovski, Zoran, Suzana Kirandžiska (2013), ˝Osnove razvoja Nacionalnog okvira nastavničkih kvalifikacija – Makedonija˝, u: Vlasta Vizek Vidović, Zoran Velkovski (ur.), Nastavnička profesija za 21. vijek, Centar za obrazovne politike, Beograd, 49-59.
Vizek Vidović, Vlasta (2005), ˝Obrazovanje učitelja i nastavnika u Evropi iz perspektive cjeloživotnog učenja˝, u: Vlata Vizek Vidović (ur.), Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive, Institut za društvena istraživanja, Zagreb. 5-63.
Vukelić, Davor, Anita Zovko, Nataša Vlah (2020), ˝Izvedbeni planovi i programi studija u Hrvatskoj koji obrazuju učitelje za rad s učenicima s ADHD-om˝, Društvene i humanističke studije, 4(13), 431-462.
DOI: https://doi.org/10.51558/2490-3647.2021.6.2.251
Refbacks
- There are currently no refbacks.
ISSN: 2490-3604 (print) ● ISSN: 2490-3647 (online)
Društvene i humanističke studije - DHS is under the Creative Commons licence.