From Objective to Learning Outcome Through Application of Bloom's Taxonomy
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Anderson, Lorin, David Krathwohl (2001), A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s taxonomy of educational objectives, Longman.
Bergmann, Jonathan (2011), The History of the Flipped Class, преузето са Flipped Class: https://flippedclass.com/the-history-of-the-flipped-class/
Bergmann, Jonathan, Aaron Sams (2012), Flipp Your Classroom: Every student in every class every day, ISTE, Washington DC, USA
Бјекић, Драгана, Жељко Папић (Bjekić, Dragana, Željko Papić) (2005), Ocenjivanje, Priručnik za ocenjivanje u srednjem stručnom obrazovanju, Ministarstvo prosvete i sporta Republike Srbije, Beograd
Bloom, Benjamin S., Max D. Engelhart, Edward J. Furst, Walker H. Hill, David R. Krathwohl (1956), Taxonomy of educational objectives, handbook I: The cognitive domain, David McKay Co Inc. New York
Вученов, Никола (Vučenov, Nikola) (1988), Koraci ka savremenoj nastavi, učenju i udžbeniku, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd
Ђорић, Поповић, N. Popović (Đorić, Gordana, N. Popović) (2011), ˝Ishodi učenja i kontrola kvaliteta˝, Nova srpska politička misao, 19(2), 291-308.
Јанковић, Првослав (Janković, Prvoslav) (1994), Profesionalno usmeravanje, selekcija i obrazovanje učitelja, Pedagoška akademija, Novi Sad
Лончар-Вицковић, Сања, Злата Долачек-Алдук (Lončar-Vicković, Sanja, Zlata Dolaček-Alduk) (2009), Ishodi učenja – priručnik za sveučilišne nastavnike, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera, Osijek
Лунгулов, Биљана (Lungulov, Biljana) (2015), Analiza ishoda učenja kao indikatora kvaliteta visokog obrazovanja, Prirodno-matematički fakultet, Novi Sad
Krathwohl, David R. (2002), ˝A revision of Bloom’s taxonomy: An overview˝, Theory into practice, 41(4), 212-218.
Krathwohl, David, Benjamin Bloom, Bertram Masia (1964), Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals: Handbook 2, Affective domain, David McKay Co Inc. New York
Максимовић, Александра С. (Maksimović, Aleksandra S.) (2013), Konkretizacija ciljeva vaspitanja i obrazovanja kroz nastavni program i proces, Filozofski fakultet, Beograd
Мариновић, Маријана (Marinović, Marijana) (2014) Nastava povijesti usmjerena prema ishodima učenja, Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb
Милић, Душка, Татјана Митић (2020), Буквар за први разред са словарицом, Нови Логос, Београд
Слатина, Myjo (Slatina, Mujo) (2011), ˝Ishodi učenja/studiranja u bolonjskoj edukacijskoj ponudi˝, 5 savjetovanje – Reforma visokog obrazovanja – Primjena Bolonjskih principa na Univezitetu u Sarajevu, Preuzeto sa pedagogijaff sa.com/download/ishodi_ucenja.pdf.
Sohrabi, Babak, Hamideh Iraj (2016), ˝Implementing flipped classroom using digital media: A comparison of two demographically different groups perceptions˝, Computers in Human Behavior, 60, 514-524.
Шефер, Јасмина (Šefer, Јasmina) (2000), ˝Korišćenje igara za razvijanje kreativnosti učenika˝, Nastava i vaspitanje, 3, 447–457.
DOI: https://doi.org/10.51558/2490-3647.2022.7.2.509
Refbacks
- There are currently no refbacks.
ISSN: 2490-3604 (print) ● ISSN: 2490-3647 (online)
Društvene i humanističke studije - DHS is under the Creative Commons licence.