Professional Development of Preschool Teachers for Inclusive Educational Practice
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Akalin, Selma, Şeyda Demir, Bülbin Sucuoğlu, Hatice Bakkaloğlu, Fadime Işcen (2014), ˝The needs of inclusive preschool teachers about inclusive practices˝, Eurasian Journal of Educational Research, 14(2), 39–60.
Baldaš, Melita (2021), Inkluzija djece s teškoćama predškolske dobi i razvoj usluga podrške na području grada Velike Gorice, završni specijalistički rad, Edukacijsko-rehebilitacijski fakultet, Zagreb
Bouillet, Dejana (2019), Inkluzivno obrazovanje: odabrane teme, Učiteljski fakultet, Zagreb
Bruns, Deborah A., Cathy C. Mogharreban (2009), ˝The gap betveen beliefs and practices: Early childhood practitioners’ perceptions about inclusion˝, Journal of Research in Childhood, 46(2), 143–156.
Hammond, Lorraine, Gemma Scarparolo (2018), ˝The effect of a professional development model on early childhood educators’ direct teaching of beginning reading˝, Profesional Development in Education, 44(4), 492-596.
Huang, Hsin-Hui, Karen E. Diamond (2009), ˝Early childhood teachers’ ideas about including children with disabilities in programmes designed for typically developing children˝, International Journal of Disability, Development and Education, 56(2), 169–182.
Justice, Laura M., Anna Rhoad-Drogalis (2020), ˝Is the proportion of children with disabilities in inclusive preschool programs associated with children’s achievement?˝, Journal of Early Intervention 42(1), 83–96.
Karamatić Brčić, Matilda (2011), ˝Svrha i cilj inkluzivnog obrazovanja˝, Acta Iadertina, 8(1), 39-47.
Kobešćak, Sanja (2000), ˝Što je inkluzija?˝, Dijete, vrtić, obitelj. Časopis za odgoj i naobrazbu predškolske djece namijenjen stručnjacima i roditeljima, 6(2), 23-25.
Korać, Isidora, Marijana Kosanović, Jasmina Klemenović (2018), ˝Inicijalno obrazovanje vaspitača i njihove profesionalne kompetencije za rad u inkluzivnom okruženju˝, u: Rajka Đević, Nikoleta Gutvajn (ur.) Uvažavanje različitosti u funkciji pozitivnog razvoja dece i mladih, Institut za pedagoška istraživanja, Beograd, 61-74.
Krischler, Mireille, Justin J. W. Powell, Ineke M. Pit-Ten Cate (2019), ˝What is meant by inclusion? On the effects of definitions on attitudes toward inclusive education˝, European Journal of Special Needs Education, 34(5), 632-648.
Kujundžić, Nikolina (2021), Inkluzija u odgojno-obrazovnom procesu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, završni rad, Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Split
Mamutović, Anastasija (2018), ˝Računarske igre u vaspitno-obrazovnom radu predškolskih ustanova˝, Godišnjak za pedagogiju, 3(2), 91-102.
Marković, Marija, Zorica Stanisavljević-Petrović, Anastasija Mamutović (2022), ˝Inkluzija u sistemu državnih predškolskih ustanova Srbije iz perspektive roditelja˝, Društvene i humanističke studije, 4(21), 695-720.
Mihajlov-Prokopović, Anka, Dragana Pavlović (2015), ˝Attitudes of Teachers to the Application of Computers in Preschools˝, E-Learning and Software for Education, 2, 277-283.
Mijić, Monika (2018), Stavovi vaspitača, nastavnika i profesora o uspešnosti realizacije inkluzije, master rad, Fakultet za specijalnu edukaciju i reha- bilitaciju, Beograd
Pravilnik o stalnom stručnom usavršavanju i sticanju zvanja nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika, Službeni glasnik RS, br. 14/4, 13/2012, 85/2013, 86/2015, 3/2016, 73/2016, 80/2016, 81/2017, 48/2018; 109/2021.
Pavlović, Dragana, Zorica Stanisavljević Petrović (2017), ˝Stručno usavrša- vanje vaspitača u oblasti informaciono-komunikacionih tehnologija˝, Godišnjak za pedagogiju, 2(1), 21-30.
Prlić, Iva (2021). Inkluzija djece s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama u ranoj i predškolskoj ustanovi, završni rad, Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Split
Prtljaga, Jelena i drugi (2014). Uporedna analiza studijskih programa za obrazovanje vaspitača na visokim školama strukovnih studija u Vršcu, Novom Sadu, Kruševcu i Sremskoj Mitrovici, Visoka škola strukovnih studija za obra- zovanje vaspitača, Novi Sad
Radovanović, Nena (2019), ˝Profesionalni razvoj i stručno usavršavanje vaspitača predškolskih ustanova˝, Sinteze, 15, 79-91.
Rajić, Milana, Ivana Mihić (2017), ˝Doživljaj kompetentnosti i motivacija vaspitača za rad sa decom sa smetnjama u razvoju˝, Godišnjak Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, 42(2), 339-359.
Siyam, Nur (2019), ˝Factors impacting special education teachers’ acceptance and actual use of technology˝, Education and Information Technologies, 24(3), 2035-2057.
Skenderović, Ibro, Suada Kadrić, Fatima Kriještorac, Mustafa Fetić (2018), ˝Inkluzivno obrazovanje djece ometene u razvoju˝, Educa, časopis za obrazovanje, nauku i kulturu, 85, 485-497.
Stančić, Milan, Zorica Stanisavljević-Petrović (2013), ˝Mišljenje vaspitača o koristima od inkluzije i načinima njenog ostvarivanja˝, Specijalna edukacija i rehabilitacija, 12(3), 353-369.
Stanisavljević-Petrović, Zorica, Milan Stančić (2010), ˝Stavovi i iskustva vaspitača o radu sa decom sa posebnim potrebama˝, Pedagogija, 65(3), 451-461.
Šćuri, Ines (2021), Inkluzija djece s teškoćama u ustanove ranog i predškol- skog odgoja i obrazovanja, završni rad, Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet.
Zakon o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja. Službeni glasnik RS, br. 72/2009.
Zobenica, Anđa, Ksenija Kolundžija (2019), ˝Menjaju li se stavovi nastavnika prema inkluziji?˝, Pedagoška stvarnost, 65(2), 177-185.
DOI: https://doi.org/10.51558/2490-3647.2023.8.2.461
Refbacks
- There are currently no refbacks.
ISSN: 2490-3604 (print) ● ISSN: 2490-3647 (online)
Društvene i humanističke studije - DHS is under the Creative Commons licence.